Veelgestelde vragen (FAQ)
Algemeen
Wat is een cookie?
Een cookie of magic cookie is een hoeveelheid data die een server naar de browser stuurt met de bedoeling dat deze opgeslagen wordt en bij een volgend bezoek weer naar de server teruggestuurd wordt. Zo kan de server de browser opnieuw herkennen en bijhouden wat de gebruiker, c.q. de webbrowser, in het verleden heeft gedaan. Een dergelijk historie is bijvoorbeeld voor marketingdoeleinden interessant. (source: wikipedia)
Waarom gebruikt deze website cookies ?
We gebruiken cookies om uw bezoek aan onze site te kunnen personaliseren, door bijvoorbeeld:
- De taal van de gebruiker op te slaan.
- Het gebruik van de pagina’s op een anonieme manier te kunnen analyseren.
- Vanaf het moment dat u connextie maakt, uw sessie een sleutel toe te wijzen, die onze site toelaat om u te identificeren en u uw persoonlijke inhoud aan te bieden, zoals bijvoorbeeld de historiek van de door u berekende offertes.
Hebben cookies een invloed op mijn privéleven?
De website van Vander Haeghen gebruikt cookies op een volledig anonieme wijze. Geen enkele persoonlijke informatie wordt opgeslagen in onze cookies.
Omnium Moto
Wat is de maximale ouderdom voor een moto waarvoor ik een omnium kan onderschrijven?
De maximale ouderdom van een moto waarvoor een oplossing voorzien kan worden, is 5 jaar. Voor de volgende modellen maken we een uitzondering: de R1200 en K1600 reeksen van BMW en de Honda GL1800 Goldwing onderschrijven we tot 7 jaar, voor Harley Davidson gaan we tot 10 jaar.
Ik ben officieel erkend makelaar maar heb geen producentnummer bij Vander Haeghen, kan ik dan onderschrijven?
Dit is geen probleem. Bij de realisatie van uw eerste zaak zullen wij de nodige gegevens opvragen ter opening van een producentenrekening. Vander Haeghen hanteert bovendien geen quota. Indien u een oplossing nodig heeft voor 1 risico, kan u een polis onderschrijven zonder verdere verplichtingen.
Ik ben makelaar en mijn klant gaat akkoord met de offerte, welke procedure volg ik?
U laat de klant het online verzekeringsvoorstel nalezen, aanvullen en ondertekenen en vraagt de volgende documenten op:
- Een kopie van het inschrijvingsformulier van het voertuig
- Een recto/verso kopie van het rijbewijs van de hoofdbestuurder
- Een kopie van de aankoopfactuur of het attest van het anti-diefstalsysteem dat van toepassing is.
- Een kopie van de aankoopfactuur van het voertuig
- Een kopie van de aankoopfactuur van de uitrusting van de bestuurder (indien deze dekking gewenst is)
U kan dan de dekking per mail aanvragen.
Ik ben particuliere klant en ga akkoord met de offerte, welke stappen moet ik ondernemen?
U neemt contact op met uw makelaar en bezorgt hem het aangevulde en ondertekende voorstel evenals de volgende documenten:
- Een kopie van het inschrijvingsformulier van het voertuig
- Een recto/verso kopie van het rijbewijs van de hoofdbestuurder
- Een kopie van de aankoopfactuur of het attest van het anti-diefstalsysteem dat van toepassing is.
- Een kopie van de aankoopfactuur van het voertuig
- Een kopie van de aankoopfactuur van de uitrusting van de bestuurder (indien deze dekking gewenst is)
Uw makelaar zal dan contact opnemen met ons, de dekkingen aanvragen. Vander Haeghen werkt steeds met verzekeringsmakelaars en zal niet rechtstreeks onderschrijven.
Ik krijg enkel een offerte Mini Safe, maar geen Moto Safe of Moto Safe+, waarom?
Voor een groot aantal moto’s bieden wij de formules die het verkeersrisico dekken enkel aan aan klanten die minstens 1 of 2 jaar ervaring hebben met een moto van meer dan 500cc. Het gaat dan vaak om zeer krachtige moto’s.
(Ik/de klant) zou graag betalen met maandelijke domiciliëring, is dit mogelijk?
Voor de Omnium Moto bieden wij enkel jaarlijkse en halfjaarlijkse betalingen aan. Voor halfjaarlijkse betalingen rekenen wij een splitsingskost aan van 5% op de netto premie.
In de voorwaarden staat dat er geen dekking is voor voertuigen waarvan het vermogen werd aangepast, maar voor deze moto werd het vermogen vastgezet op 100pk. Wat nu?
Vaak wordt het vermogen van een moto beperkt tot 100pk om een lagere inschrijvingstaks te betalen. Dit is niet van invloed op onze polissen in omnium.
De moto zal (sporadisch) verhuurd worden, heeft u hiervoor een oplossing?
Voor verhuur hebben wij jammer genoeg geen enkele oplossing.
(Ik ben/de klant is) een officieel dealer, de moto zal ingezet worden voor testritten met het oog op verkoop. Bestaat hiervoor een oplossing?
Voor de zogenaamde demovoertuigen hebben wij eveneens een oplossing. U kan onze specifieke voorwaarden opvragen per mail.
Mijn kennis betaalt X premie en ikzelf moet Y premie betalen, vanwaar dit verschil?
De premie en voorwaarden zijn afhankelijk van een heel aantal factoren, zoals:
- Het exacte merk en model van de moto
- De ouderdom van het voertuig
- Het exacte gebruik van het voertuig
- De leeftijd van de bestuurder
- De datum waarop de bestuurder zijn motorijbewijs behaalde,
- Of de bestuurder het rijbewijs A behaalde via de motorijschool of “gratis” bij het rijbewijs B kreeg
- De rijervaring van de de klant met moto’s in de afgelopen 3 jaren
- Eventuele BTW-recuperatie op de aankoopfactuur
Wat is het verschil tussen de Moto Safe en de Moto Safe+?
Een overzicht van de waarborgen wordt hernomen op uw offerte. Het belangrijkste verschil is het volgende: de Moto Safe+ is onze meest uitgebreide formule en dekt alle ongevallen, waaronder uitglijden in een bocht, over een ijsplek, modder op de weg, een oliespoor of simpelweg het omvallen van de moto indien deze niet stabiel geparkeerd werd. De Moto Safe dekt enkel ongevallen met een geïdentificeerde tegenpartij, de eerder genoemde voorbeelden zouden in deze formule dan ook niet gedekt zijn.
Mogen we binnen het makelaarskantoor een login delen of dient elke medewerker een persoonlijke login aan te vragen ?
Dit is zoals u wenst, het enige verschil is dat elke login zijn eigen historiek zal hebben wat offertes betreft. Om een nieuwe login aan te maken, volstaat het om zich te registreren als verzekeringsmakelaar en uw FSMA-nummer en het nummer van uw productentenrekening bij Vander Haeghen te vermelden.