De kunst om passie te verzekeren – Interview – Miles Magazine

De kunst om passie te verzekeren – Interview – Miles Magazine

Het door Roger en Christiane Vander Haeghen in 1996 opgerichte VANDER HAEGHEN & C° is een agentschap gespecialiseerd in het onderschrijven van speciale risico’s. Wanneer in 2010 Frédéric de Haan en Bertrand Vander Haeghen, de huidige Managing Directors, de leiding overnemen, geven ze een nieuwe impuls aan deze speler die vandaag een referentie is in het verzekeren op maat voor de liefhebbers van vooral mooie motoren, kunst of architectuur.

 

Vander Haeghen & C° wordt VdH…

Bertrand Vander Haeghen: VANDER HAEGHEN & C° was oorspronkelijk een ‘onderschrijvingsagent’ opgericht door mijn ouders. Dit agentschap heeft zich gespecialiseerd in heel specifieke risico’s die nog niet op de Belgische markt bestonden. Wanneer in 2004 Frédéric en ik zelf mee in het avontuur stappen, stellen we als doel om een voertuigenportfolio te ontwikkelen, dat zich voornamelijk toespitst op prestige- en verzamelaarsvoertuigen met inbegrip van motorfietsen. Vervolgens is het verzekeren van woningen en kunstwerken uit het topgamma eveneens tot een van onze specialiteiten uitgegroeid. We beschikken ook over een portefeuille speciale risico’s. Wij waarborgen met name evenementen, successierechten enz. In 2019 verandert de naam Vander Haeghen & C° naar VdH. Er komt eveneens een nieuw logo dat onze identiteit op de Belgische verzekeringsmarkt nog meer versterkt.

 

Frédéric de Haan: In België vind je klassieke verzekeraars die oplossingen aanbieden voor de doorsnee klant. Voor andere cliënten is er nood aan verzekeringsoplossingen op maat. Het is daar dat wij ingrijpen. Wij hebben geen standaardaanbod, maar wel een aanbod dat is aangepast aan de specifieke noden van onze cliënten en de door hen gewenste kwaliteit. Het gaat om een premiumdienstverlening voor premiumgoederen die een gepersonaliseerde opvolging en knowhow vereisen. Wij werken samen met een netwerk van zo’n 750 makelaars die weten dat ze bij ons dé oplossing vinden om aan de noden van hun veeleisende cliënten te voldoen. Onze geschiedenis is in de eerste plaats gedreven door passie en dat maakt ons vak zo aangenaam.

Een woordje over het VdH-team?

B.V.H : Wij hebben een team van 28 medewerkers. Het is een jong, dynamisch en evenwichtig team met een passie voor dit vak. Onze ondertekenaars spelen tegelijkertijd de rol van adviseur, consultant en specialist voor onze cliënten. Deze flexibiliteit wordt heel sterk op prijs gesteld door de makelaars die contact met ons opnemen, omdat ze weten dat ze worden bijgestaan door professionals die hen zullen helpen om de beste oplossing voor hun cliënten aan te bieden. Dat is onze toegevoegde waarde.

Hoe omschrijf je VdH?

F.d.H : Passie is het woord dat ons het beste omschrijft. Zodra je dezelfde passies met je cliënten deelt, creëer je heel snel een band. Dat is onze filosofie. Wij begrijpen de noden van dit cliënteel en wij houden er rekening mee. Het is echter goed om te weten dat, alhoewel wij goederen met een hoge waarde verzekeren, de verzekeringspremies niet veel duurder zijn. Het is vaak zelfs het omgekeerde, want ons cliënteel is zich heel bewust van de goederen die het bezit en maakt er een erezaak van om als een goede huisvader te handelen. Voor hen betekent een schadegeval vooral een mogelijk vermogensverlies. Deze preventieve houding helpt vaak risico’s te minimaliseren en zorgt logischerwijs voor een verlaging van de premies.

B.V.H : Dankzij onze ervaring zijn wij vandaag ook een van de weinige Belgische onderschrijvers die over zoveel capaciteit beschikken om goederen van hoge waarde te verzekeren. Onze herverzekeraars volgen ons al sinds jaren en stellen ons in staat heel belangrijke collecties te verzekeren, soms zelfs musea. Wat kan een mens meer verlangen?

 

Om het hele magazine te ontdekken :

DE KUNST OM PASSIE TE VERZEKEREN